Monday, March 11, 2013

Special Case حالة خاصة




  كل الجنسيات الموجودة في لبنان يحق لها امتلاك عقارات في لبنان ما عدا اللاجئين الفلسطينيين. عام 2001 منع القانون اللبناني رقم 296 اللاجئين الفلسطينيين من التملك العقاري تحت حجة الخوف من "التوطين"، مع ان اللاجئيين قد يرفضون التوطين رفضًا قاطعًا.

اطلق عدد من الجمعيات العاملة في المجال الفلسطيني في لبنان حملة حقوق الملكية العقارية للاجئين الفلسطينيين في لبنان التي تسعى الى تعديل القانون تحت شعار "ملكيتي لا تلغي عودتي".

تم انتاج هذا الفيديو، خلال برنامج التدريب على المناصرة عبر الفيديو Video Advocacy Action الذي نظمه بيت عامل لحقوق الانسان (مؤسسة عامل) . وقد قام بانتاجه المشتركة عايدة الشهابي وذلك باشراف فريق عمل بث حقوق.
مشروع المناصرة عبر الفيديو ممول من قبل منظمتي Anna Lindh وOpen society institute.

لمشاهدة باقي الفيديو المنتجة خلال المشروع: http://bit.ly/13PNcQH

All nationalities in Lebanon have the right to own a property except Palestinian Refugees. In 2001 the Lebanese law No. 296 deprived Palestinian refugees from owning a real estate property using the "No settlement" slogan as a justification, although Palestinians in Lebanon have been refusing any option other than returning to Palestine.

Therefore, the "Campaign for Real Estate Property Ownership for Palestinian Refugees in Lebanon" is launched to call for this right and has a call to modify the amendment of the law thus enables Palestinian refugees to own property stressing on the slogan of the campaign " my ownership doesn't cancel my return".

No comments:

Post a Comment