Tuesday, December 1, 2015

Sudanese Refugees in Lebanon: Who to Seek Protection/Refuge from?

Link

English below

***

التاريخ: الخميس 3 ديسمبر/كانون أول
المكان: الضمة، الأشرفية
الساعة: السابعة مساء

تستضيف حركة مناهضة العنصرية جلسة معلومات هذا الخميس، 3 ديسمبر/كانون أول لإلقاء الضوء على المصاعب التي يعيشها اللاجئين السودانيين مع المفوضية العليا للأمم المتحدة لشؤون اللاجئين، مع الأمن العام، مع غياب أي حماية قانونية ومع الصراع اليومي في حياتهم في لبنان.

سيركز النقاش على شهادات أعضاء من "أنقذوا اللاجئين السودانيين في لبنان" (أنجو) وهي مجموعة تشكلت لمساندة اللاجئين السودانيين على الصعيدين الإنساني والقانوني الى أن يتمكنوا من الذهاب الى بلدان أخرى حيث هناك إحترام لحقوق وكرامة الإنسان.

سيلقي أعضاء أنقذوا اللاجئين السودانيين في لبنان (أنجو) الضوء على تجارب اللاجئين السودانيين في لبنان مع شهادات عن التمييز العرقي الذي يتعرضون له وسوء المعاملة في مركز الحجز في الأمن العام والإستغلال الإقتصادي من قبل السلطات اللبنانية.

وسيكون حاضراً في اللقاء 2 من اللاجئين الذين يشاركون في التظاهرة القائمة حالياً (في شهرها الثالث) في المفوضية العليا للأمم المتحدة لشؤون الاجئين وسيشاركوا قصصهم وشهاداتهم عن كيف تتعامل المفوضية العليا للأمم المتحدة لشؤون الاجئين معهم حيث تتجاهلهم وتسيء معاملتهم وتسد طلبات التقديم، وفي الكثير من الطرق تفشل في معالجة المتطلبات الملحَة للاجئين ولا تعطيهم أي حماية ملموسة في لبنان.

هناك الكثير لنناقشه وهناك حاجة كبيرة للدعم والتضامن يحتاج اليها مجموعة أنجو واللاجئين السودانيين المتظاهرين وكل اللاجئين السودانيين في لبنان حتى يبقوا أقوياء ويستمروا. حاولوا قدر المستطاع أن تكونوا هناك.

ستعقد هذه الندوة في مركز "الضمّة" في منطقة ساسين – الاشرفية.

العنوان: على الطريق من السوديكو الى ساحة ساسين، ثالث مفرق على جهة اليمين بعد مبنى بنك بيبلوس. بعد ذلك، هي البناية الاولى على جهة اليسار، الطابق الارضي.
يمكنكم\ن التواصل معنا عبر صفحتنا للمزيد من المعلومات.

***

Date: Thursday, December 3
Place: The Dammeh, Ashrafieh
Directions to the Dammeh:
Going from Sodeco to Sassine - Third turn to the right AFTER Byblos Tower - 1st building to the left, Ground Floor.
Time: 7:00 pm

The Anti-Racism Movement will be hosting an information session this Thursday, December 3rd to highlight the plight of Sudanese refugees, with the UNHCR, with General Security, with the lack of any form of legal protection, and with the daily struggles of their life in Lebanon.

The discussion will center around testimonies from members of ANJO, 'a group established to support Sudanese refugees in Lebanon on the humanitarian and legal levels, until they re-settle in third countries where there is respect for their human dignity, and human rights'.

ANJO members will shed the light on the experiences of the Sudanese refugees here, with testimonies on the racial discrimination many face, on the mistreatment at the General Security detention center, and economic exploitation from the Lebanese authorities.

Also present at the talk will be 2 of the refugees currently participating in the ongoing protest at UNHCR (currently in its third month) and they will share their stories and testimonies on how the UNHCR ignores, mistreats, blocks applications, and in many ways fails to address the urgent needs of refugees, and afford them any tangible protection in Lebanon.

There is a lot to discuss and there is ample solidarity and support needed for ANJO, the protesting refugees and all Sudanese refugees in Lebanon for them to stay strong and continue. Try your best to be there.

For more info, you can contact us through our fb page or write us on antiracismlb@gmail.com

No comments:

Post a Comment