Saturday, June 23, 2012

Live from Nahr el Bared نهر البارد يروي Public Event · By Nasawiya

In solidarity with the youth-led open sit-in ongoing in Nahr el Bared to end the military siege, we invite all activists, bloggers, and journalists for a night of discussion and learning with Palestinian activists.

Come with all your honest questions, meet residents from the camp, and talk to them personally to understand why it is imperative to end the military siege.

The evening includes a visual exhibition open from 5pm - 10pm, as well as a panel of conversation with the Palestinian activists starting 7:30pm.

تضامنا مع الشباب المعتصمين في مخيم نهر البارد ومطالبهم المشروعة المتمثلة بإنهاء الحكم العسكري في المخيم ووقف اعتماد نظام التصاريح، تدعو المجموعة النسوية جميع النشطاء والصحافيين والمهتمين للمشاركة في اليوم التضامني هذا. يتخلله عرض صور وأفلام قصيرة من الاعتصام وكذلك لقاء مع بعض الناشطين من المخيم القيمين على الاعتصام.

من المهم التعرف على وضع المخيم، وضع أهله، أين أصبح على صعيد إعادة الإعمار؟ هل ما تبثه وسائل الإعلام في نقلها للحدث من هناك صحيح؟ لماذا يجب فك الحصار العسكري؟...

تعالوا مع أسئلتكم من أجل نقاش صريح في شتى المسائل. ليكن يوما نتعرف فيه عن وضع اللاجئين الفلسطينيين في لبنان. ليكن يوما لنعيد التفكير في الكثير مما تشربناه من أفكار مسبقة ونمطية حول المخيمات واللاجئين في لبنان. 

Date:
Wednesday, June 27, 2012
5:00pm until 9:00pm

No comments:

Post a Comment